fredag den 8. januar 2021

Tillykke med fødselsdagen Moster Anna

Spørg mig ikke, hvorfor jeg kan huske, hvornår Moster Anna havde fødselsdag. Mange andre mostre, tanter og onkler kan jeg ikke huske fødselsdag på.

Moster Anna var født den 8. januar 1907. I den tid, jeg kan huske, boede hun og Onkel Strange i en stor fjerdesals lejlighed på adressen Spanien 11 i Aarhus. Herfra var en prægtig udsigt over baneterrænet mellem banegården og broen. Også trafikken på rutebilstationen kunne man følge. Når jeg var på besøg sammen med min mor, sad jeg altid ved vinduet og fulgte med i det hele. Havde man bare haft et kamera dengang...


 

Anna og Strange havde ni børn, men de var jo voksne, da jeg var barn. Når jeg i mine drenge- og ungdomsår gik tur på havnen en søndag, besøgte jeg dem af og til og fik min eftermiddagskaffe hos dem, og der var altid mange hjemme i weekenden.

Et eller andet skal jeg jo skrive for at holde lidt liv i bloggen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar