mandag den 14. februar 2022

Hinnerup Egnsarkiv

I februar 2020 skrev jeg til Hinnerup Egnsarkiv og spurgte, om det var interesseret i at få kopier af min mors billeder fra ungdommens år. Det var det, men vi nåede aldrig at få en aftale i stand, før Corona lukkede landet. Men i dag blev det. Fætter Erlind, som er født og opvokset tæt på Hinnerup, tog med og lagde bil til.

Arkivet holder til i en lille bindingsværksbygning tæt på banegården i Hinnerup.


Vi var i god tid og benyttede tiden til et smut omkring Hinnerup Realskole (den er ikke skole mere) og kunne der konstatere, at min mors skolebillede er taget foran skolen.




Vi blev budt på kaffe og ostemad og havde en god snak med den lille halve snes frivillige, der var mødt frem til dagens arbejde. Jeg havde tilbage i februar 2020 indscannet alle billederne og lavet en liste med kommentarer til billederne og identificeret de personer, jeg kunne.

Der blev skrevet mange notater, og jeg lovede at være klar til at svare på spørgsmål og måske hjælpe med flere oplysninger.

Inden vi kørte derfra, tog jeg et billede af arkivets store luftfoto af Hinnerup anno 1954.



På vej hjem gjorde vi holdt ved Super Brugsen i Kolt og købte lidt smørrebrød, som vi nød her på matriklen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar