mandag den 8. august 2022

Nye busser

AarBus har investeret i 29 nye el-busser, denne gang er det Solaris, der leverer. Nogle af dem blev sat i drift i den forgangne weekend. Jeg troede i min naivitet, at de alle sammen ville være på gaden i dag, så der kunne komme rigtig mange billeder i kassen, men allerede da bussen på vej til Aarhus passerede garagerne på Jegstrupvej kunne jeg se, at der holdt mange der.

23 af de nye busser 18 meter ledbusser, de resterende seks er 12 meter busser.

Det lykkedes dog at få billeder af en af hver type: En 12 meter bus som linje 13 i krydset Jyllands Allé/Søndre Ringgade og en 18 meter først ved Harald Jensens Plads, senere i Hans Hartvig Seedorffs Stræde.




Jeg ventede lidt ved Klostertorvet i håb om, at der kom flere, men det gjorde der ikke, så jeg tog 1Aeren hjem til en kop kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar