tirsdag den 27. januar 2015

Musses tvillinger

Forleden blev jeg i en kryds og tværs stillet et spørgsmål om en eller anden forfatters bog om et par uvorne tvillinger. Jeg kendte dem ikke, men fandt dog frem til svaret.

Det fik mig til at huske, at jeg som barn læste en bog, der hedder "Musses tvillinger" - en bog som min mor havde fra sin barndom. Jeg husker den som værende hylende morsom.

Jeg søgte efter den på nettet og fandt den hos Saxo til 50 kroner. Jeg bestilte den i lørdags og den kom i dag.



Planen er at læse den for mine børnebørn. I hvert fald elsker Thea at få læst historier, så den er sikkert noget for hende. Nu håber jeg så, at jeg ikke bliver skuffet på samme måde, som da jeg skulle gense Belphegor i fjernsynet. Den serie huskede jeg som værende rigtig meget uhyggelig (gaderne lå øde, da den blev vist i midten af 60erne), men ved genudsendelsen kunne jeg for det første ikke finde hoved eller hale hverken i handling eller personer, langt mindre se det uhyggelige i den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar