onsdag den 11. marts 2015

Forår i by og på havn

Der var bestyrelsesmøde i Aarhus Søhistoriske Selskab klokken 16, men dagens flotte vejr indbød til at tage af sted i god tid og få nogle billeder i kassen. Jeg tog med bussen ved 14-tiden, stod af ved Nørreport og gik gennem Knudrisgade, hvor jeg fandt flere motiver, blandt andet i gården til nummer 7.




Her var gadelamperne tændt - men måske de kører på solceller?


Turen gik videre via Østbanetorvet til lystbådehavnen, hvor jagtgaleasen "Nestor" lå på bedding". 


Jeg fortsatte mod træskibshavnen med udsigt til containerterminalen, hvor "Magleby Mærsk" lastede. Jeg tog et lille hvil på en bænk og var i god tid fremme på Fiskerivej, hvor mødet skulle holdes.




Mødet sluttede lige tilpas til at jeg ikke kunne nå 33eren, så jeg gik til Nørregade og ventede kun få minutter på en 1A. Hjemme smurte jeg lidt tiltrængt aftensmad.

Flere billeder i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar