lørdag den 28. marts 2015

Gymnastikopvisning med Emil

For nogle dage siden ringede Emil og spurgte, om vi havde lyst til at komme til Viborg og se ham i en gymnastikopvisning. Efter at have tjekket vores kalendere kunne vi sige, at det havde vi.

Det foregik i dag i en stor og flot hal på Bjergsnæs Efterskole i udkanten af Viborg. Programmet gik over hele dagen, men Emils hold - Turbodrengene - var det femte indslag, det var ved 11-tiden.

Men inden vi nåede så langt skulle vi så grueligt meget igennem: Op klokken 0530 til morgenmad og vask, derefter med bus til Aarhus og med Arriva til Viborg klokken 0836. Det er fan.... godt, at vi ikke skal op på den tid ret tit.

Det var et rigtig flot arrangement i Viborg med mange hold, flot indmarch og masser af frivillige instruktører og hjælpere. En del af holdene lavede gymnastik til et orkester, der kaldte sig Ladt Gevær.

Da Emils hold var færdig og der var taget et gruppebillede af holdet (følger her senere), gik vi i cafeteriet, hvor der var kaffe og kage til de voksne, juice og kage til børnene.

Da det var klaret, gav Emil frokost hjemme på Teglbrændervej. Det var grillede kartoffelskiver, pulled pork, cole slaw, dressing samt kyllinge nuggets til børnene. Efter maden hyggede vi os med ungerne, og farfaren måtte på skift med på alle tre børneværelser for at se på både biler, Lego, klistermærker, bondegårdsdyr, bolde, hjemmegjorte tegninger og andre børneting. Men hyggeligt var det også.

Vi tog med toget hjem klokken 1608. Vi havde købt en One-Day-Ticket til Arriva, men det viste sig, at dette tog var et DSB Intercitytog. Vi håbede, at vi kunne bruge Arrivabilletten der, men det kunne vi ikke. Vi fik valget mellem at stå af ved næste station eller at købe en DSB-billet.

Vi syntes ikke lige, at vi havde lyst til at vente en time i Rødkærsbro på det næste tog, så vi valgte at købe billetter til ialt 198 kroner. De havde så den fordel, at de også kunne bruges i bussen i Aarhus, så når vi gjorde regnestykket op, havde vi alligevel sparet lidt penge, sammenlignet med at bruge fire klip på vores Viborg-klippekort.

Der er flere billeder i dette Flickr-album