torsdag den 31. marts 2016

Årets længste dag

I går oplevede jeg årets længste dag. Jeg ved godt, at andre kaldte dagen for forårsjævndøgn, men det var altså årets længste dag, uanset hvad andre påstår.

Og hvorfor så det? Jo, klokken ca. 0945 blev fjernsyn og internet kappet, da det ikke længere skal være Stofa, som leverer IT til os, men YouSee. Skiftet burde have været klaret på et par timer, men sådan gik det desværre ikke. Dels fandt man ud af, at kabler og andet grej i skabene var så gamle, at de måtte udskiftes, dels havde teknikerne fået oplyst forkerte koder. Så det endte kort fortalt i et gedemarked - hver gang man spurgte om, hvornår det hele var klart, var svaret "om en time". Men det blev en lang time. Først midt på aftenen kunne vi se fjernsyn igen.

Det gik værre med internettet. Da jeg ville koble Stofas modem fra antennestikket, gik det galt. Indmaden røg med ud, men det regnede jeg med, at teknikeren kunne klare, når han kom. Men på grund af føromtalte gedemarked nåede teknikerne ikke nær alle besøg, så det blev ikke til internet i aftes.


Hele min dag var ødelagt, min livline var væk, jeg kunne intet, var fortvivlet, modløs og havde det rigtig slemt - nærmest som ham her:


I dag til morgen trådte formand Polle så i karakter og sørgede for, at jeg dels blev en af de første, som fik besøg af en tekniker, dels at samme tekniker var i stand til at reparere det ødelagte stik. Han var her ved 10-tiden, og efter en halv times tid var stikket skiftet og internettet opkoblet. Han kørte ikke, før det hele virkede. Og så hed han ikke engang Peter, men Jesper.

I dag er jeg verdens lykkeligste mand, intet mindre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar