onsdag den 13. december 2017

Snesejler 1-2-mange

I 2010 udgav Willy Brorson bogen "Snesejler", hvor han selv og flere andre fortæller om deres tid som søfolk i ØK. Jeg har bogen og har læst den to-tre gange.

I går blev jeg opmærksom på, at samme Willy senere har udgivet "Snesejler" 2,3,4 og 5. Bøgerne kan erhverves som e-bøger på saxo.dk og koster gratis. Her til morgen hentede jeg dem hjem.





Det ser ud til, at der er virkelig meget at læse, så det glæder jeg mig til.

I den første bog er det som skrevet søfolk, der fortæller om deres tid om bord i ØK. Dog med en enkelt undtagelse: et kapitel er skrevet af en passager, en ung mand, som sammen med sin hustru og et-årige søn var med "Patagonia" fra Rotterdam til Melbourne.

De sidste to uger af rejsen foregik i storm, hvor skibet gyngede kraftigt. I den periode lærte den lille dreng at gå, og det gik rigtig fint på trods af søgangen. Men, men, men - da familien kom i land i Melbourne, kunne knægten pludselig ikke gå mere. Han havde vænnet sig til det gyngende dæk og kunne nu slet ikke finde ud af at gå med fast grund under fødderne. Men, mon ikke han lærte det alligevel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar