lørdag den 17. februar 2018

Loke og Hjalte på ferie

Vi har Loke og Hjalte på ferie fra i dag til i morgen. Deres forældre mente, at de selv trængte til en holde-i-hånd-aften, og sådan en går sikkert bedst uden børn.

Straks, da de var kommet, forærede Loke mig en hjemmelavet perleplade med motiv af en struds. Jeg har plaget ham for at lave en perleplade til mig; han har lavet flere til sin farmor, men ingen til mig, og jeg ville så forfærdelig gerne have en ting, som han har lavet til at hænge sammen med Marius' perleplade, Theas ballon, Emils tegning og Milos maleri.



Nu mangler jeg kun en ting fra Hjalte, men den må komme senere.

Det varede ikke længe, før drengene havde fundet Farmors ipad og hyggede sig med at høre sange. blandt andet Hjaltes favorit "Til julebal i Nisseland".


Efter frokost var Hjalte med Susanne på Koltgaarden, hvor han kunne holde lidt sjov med beboere og personale. De havde kager med hjem til eftermiddagskaffen.

Mens de var væk, var det meningen, at jeg skulle lave blomkåls-porre-suppe til mig selv til i aften - men ak, da jeg havde blendet første lille del, gik bunden af beholderen, og det hele væltede ud på køkkenbord, gulv og mit tøj. Så det blev ikke til suppe i aften.

Susanne og børnene fik pandekager til aften - Hjalte spiste to og Loke fem. Jeg åbnede en dåse kippers, som jeg spiste på rugbrød med masser af rå løg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar