torsdag den 12. juli 2018

Sommeraftensang i Vor Frue Kirke

Siden jeg i 2013 sammen med gutterne fra søfartsmuseet var på rundvisning i Vor Frue Kirke har jeg modtaget kirkens nyhedsmail - og i aftes valgte jeg at deltage i et arrangement med titlen "Sommeraftensang - fællessang i Klosterkirken". Søster Bente tog med, vi er begge døbt i kirken, det samme er Per.

Da jeg havde et par ærinder inden arrangementet klokken 1930 var jeg i god tid og nød det gode vejr på en bænk ved kirken, hvorfra jeg kunne følge nogle af områdets beboere.







Klokken 19 blev vi lukket ind i den lille klosterkirke, der hurtigt blev fyldt. Der måtte hentes ekstra stole, men klokken 1930 var vi klar og præsten Sidsel bød velkommen. 



Herefter blev der sunget både salmer og sange, de fleste med relation til den danske sommer. Organisten fik dog lov at lave et enkelt instrumentalnummer.




Det hele varede en times tid, hvorefter Sidsel var værtinde ved et glas koldt rosévin i klostergården.




At der kan være så stille i gården, der ligger tæt ved Klostertorvet med mange passerende busser, er virkelig imponerende.



Bente og jeg sluttede af med en kold fadbamse på Klostertorvet, inden vi tog hver til sit.

Et virkelig hyggeligt arrangement, som fortjener den fine opbakning, det får.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar