torsdag den 15. november 2018

En tur på havnen

Jeg benyttede det flotte formidagsvejr til en tur på havnen, hvor første besøg gjaldt to Svitzer-slæbebåde, "Svitzer Madeira" og "Svitzer Mars". De venter måske på at skulle supplere havnens slæbebåde med at få "Magleby Mærsk" ud i nat, men hvorfor der skal fire bugserbåde til i dette flotte vejr, ved jeg ikke. Det kan også være, de skal assistere ved den bulk carrier, som forventes ankomme i aften. Den skal losse majs. En tredje mulighed er, at de afventer at skulle bugsere et skib til Studstrup.




Jyllands-Postens nye domicil ser efterhånden ud af noget. Eller af meget.



De fire miljøskibe "Marie Miljø", "Mette Miljø", "Gunnar Seidenfaden" og "Gunnar Thorson" lå alle ved 10-meterkajen. Jeg kan forestille mig, at de skulle lave en øvelse senere på dagen. Her til aften ligger de ud for Djursland.




Fra Søndre Mole var der flot kig til Dokk1, Pakhus 13, Toldboden, Katedralskolen og bag det hele Domkirken.




Tæt på Dokk1 svømmede to andepar og nød solen.


Efter at have forrettet min nødtørft i Dokk1 gik turen hjem med Letbanen til Øllegårdsvej og videre med 1Aeren til den ventende formiddagskaffe.

Se alle dagens billeder i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar