mandag den 24. februar 2020

Hinnerup

Jeg har - igen - rodet lidt i de gamle familiebilleder. Årsagen er, at jeg skal have et par gamle billeder med på et familiebesøg om et par uger.

En del af de gamle billeder er fra min mors barndom i Hinnerup. Desværre står der ikke navne og steder bag på billederne, men en del af personerne kan jeg dog sagtens genkende. Specielt et billede fra kassen synes jeg er charmerende. Det viser min bedstefar (til højre) i hyggelig samtale med en nabo eller genbo - ren Morten Korch!



Jeg spurgte en tidligere kollega, som bor i Hinnerup, om der findes en Facebook-gruppe med gamle billeder fra byen, men det gør der ikke. I så fald ville jeg have vist det skønne billede der. Men han foreslog mig at kontakte lokalarkivet i Hinnerup. Det gjorde jeg så, sendte billedet sammen med et billede af mine bedsteforældre foran deres hus i Hinnerup.


Jeg fortalte arkivet om de gamle billeder og tilbød at scanne billederne og sende dem til arkivet. Det sagde man hurtigt ja tak til, så nu er det bare med at komme igang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar