lørdag den 26. september 2020

Lidt nostalgisk har man da lov at være

Dette billede fra Vestergade dukkede i dag op i en af Aarhus-grupperne på Facebook. Kilden er Stadsarkivet. Det viser blandt andet ejendommen Vestergade 44, hvor jeg blev født i 1951. Billedet er angiveligt fra første halvdel af 50'erne.


Det er første gang, jeg ser et billede, hvor der er altaner på andel sal, hvor vi boede.


På udsnittet af billedet, der viser nummer 46 og 44, ser man skiltene på nummer 44 med "Slagteren" og "Cigarer". Cigarhandleren hed Sørensen. På nummer 46 ses bager-skiltet. Ved siden af bageren var der en købmand, Marius Kjær, men han har tilsyneladende ikke haft noget skilt.


Sådan et billede kalder pludselig mange minder frem - dels fra jeg selv boede i ejendommen, men også efterfølgende, for min farfar og farmor boede på første sal. Farmor flyttede derfra i november 1966, efter at Farfar var død et halvt års tid forinden.


Til sammenligning et billede, som jeg tog i august 2019.



Taget ser ret nyt ud, men gavlen har slået revner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar