fredag den 23. oktober 2020

Frokost hos lillebror

For et par uger siden aftalte jeg med lillebror Per, at han kunne give frokost i dag. Per arbejder hjemmefra, og min tanke var, at han sikkert kunne trænge til lidt selskab på en grå arbejdsdag. Selskab havde han dog, idet fru Hanne er sygemeldt med et dårligt knæ.

Jeg landede med bussen i Harlev omkring klokken 1030, og det første jeg gjorde, var at forære hunden Karla det medbragte tyggeben. Min plan var, at jeg ville tage et billede af hund og ben, men det nåede jeg ikke. På mindre end ti minutter var benet gravet ned under terrassen.



Jeg så lidt at det seneste materiale, som Per har samlet omkring brandvæsen. I kælderen genså jeg min gamle kran, som min farfar byggede til mig, da jeg var fem-seks år.


Den står rimelig flot, men jeg tvivler på, at de to små elmotorer stadig virker. Men med håndkraft kan kranarmen vippes og den kan hejse. Per tilbød mig at få kranen med hjem, men jeg mente, at han har bedre plads til den end jeg har.


Vi nød en lækker frokost med sild, pålæg og leverpostej med bacon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar