torsdag den 17. juni 2021

Havnerundfart

Bugserbåden Jakob indbyder hvert år medlemmerne af Aarhus Søhistoriske Selskab til en havnerundfart. Det skete i dag.

Der er plads til 34 passagerer, 32 var tilmeldt. Det blev til en rigtig god tur i det fineste sommervejr. Turen startede i nordhavnen, fortsatte til sydhavnen, østhavnen, Multiterminalen, Omniterminalen og Containerterminalen.








Klavs var med som guide, og jeg fortrød, at jeg flere gange kunne supplere med oplysninger, for efter turen blev jeg opfordret til at melde mig som guide. Det kommer nu ikke til at ske. En god tur var det.


Herhjemme stod menuen på ising-fileter fra den nye fiskemand i Kolt. Susanne havde købt en hel rødspætte, men hun måtte kassere den, da den var fyldt med bylder. I stedet delte vi mine ising-fileter, men vi blev mætte.

Se mine billeder i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar