mandag den 31. januar 2022

Malik was here

Det var en mørk og stormfuld weekend - i hvert fald stormfuld. Stormen Malik kom forbi, men skaderne efter den blev dog ikke så store som frygtet.

På vej hjem fra Super Brugsen så jeg dog et bevis på, at den har været her - eller har der været andre ondsindede kræfter på spil?



Jeg følte mig forpligtet til en tur i Super Brugsen i dag, da slagtermester Bjarke i fredags efterlyste mig hos Susanne. Det var længe siden, han havde set mig. Det bliver længere tid siden, for Bjarke var der ikke i dag.


På vej hjem fra bussen mødte jeg en lille pige på seks-syv år, som kom trækkende med sin cykel på stien, der skrånede lidt. Jeg sagde til hende: "Det er godtnok sejt, når det går opad bakke". Hun svarede ikke rigtigt, så jeg fortsatte: "Ka' du ha' en god dag". Hun vendte sig mod mig og sagde: "Tak. Og god jul".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar