tirsdag den 4. januar 2022

Snesejler

For nogle år siden udkom Willy Brorsons bog "Snesejler" med søfolks beretninger fra deres tid om bord i ØK-skibene. Den bog har jeg læst to-tre gange.

For et par år siden udvidede Willy serien med yderligere fire bøger, men kun som e-bøger. Til gengæld kunne de læses gratis. Men nu har han ladet de fire bøger udgive i håndgribelig bogform.

Jeg bestilte dem juledag, de blev sendt i går, og i dag klokken 08.58 blev pakket leveret ved døren.

Fire flotte bøger, som jeg nu ser frem til at læse.


Netop ØKs skibe har jeg som dreng og ung fulgt meget på havnen. Dengang kostede det en del af lommepengene at fotografere, så det er ikke blevet til så mange billeder, som jeg gerne ville have haft i dag.


Men så har jeg heldigvis pænt mange postkort. ØK var aldrig fedtet, når man skrev "tiggerbrev" og udbad sig billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar