torsdag den 17. september 2015

Jens Hansen havde en bondegård

Det havde jeg også. Som barn fik jeg et år en bondegård i julegave. Selvfølgelig ikke en rigtig bondegård, den ville have kostet en bondegård, men en i træ. Den så ikke helt ud som den på dette billede, men den ligner. 


Forud var gået en pakkekalender, hvor jeg hver morgen fik forskellige dyr til bondegården, og selve bondegården var altså julegaven fra Mor og Far.

Rigtig mange timer har jeg leget med denne bondegård og de tilhørende dyr. Jeg supplerede selv flere dyr til for mine sparsomme lommepenge. Senere fik jeg også en traktor med tilhørende redskaber og vogn. Desværre har jeg ikke bondegården mere, den blev foræret væk til min mors nieces dreng, men de fleste af dyrene har jeg endnu. Nu får børnebørnene lov at lege med dem en gang imellem.



Ofte har jeg leget bondegård sammen med Bente, og når vi gjorde det, brugte vi denne side fra bogen "Hvem Hvad Hvor" årgang 1956 som udgangspunkt for, hvordan dagen skulle forløbe.


Per har stadig alle fars "Hvem Hvad Hvor"er, og jeg har fået ham til at scanne siden ind til mig - lidt nostalgisk har man vel lov at være.

Da han var i gang med scanneren, kopierede han også et par sider med lokomotiver fra De Danske Statsbaner.




Også som barn beundrede jeg disse flotte tegninger - følte nærmest, at man kunne klippe lokomotiverne ud, sætte dem på skinner og lade dem køre. Og jeg synes stadig, at de er rigtig flotte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar