fredag den 25. september 2015

Jeg er inviteret fint i byen

Hver dag tjekker jeg på marinetraffic.com hvilke skibe, der ligger i Aarhus havn. Endvidere tjekker jeg, hvor Christinas lillebror Rasmus befinder sig i verden. Lige nu er han mønstret på containerskibet "Charlotte Mærsk". For at følge specifikke skibe, skal man oprette sig som bruger og oprette "sin egen flåde". Som ikke-betalende bruger kan man følge et begrænset antal skibe. Jeg får en mail, hver gang "mine" skibe ankommer til eller sejler fra en havn.



I dag modtog jeg en invitation til den store konference "Smart Operations" på Nationalmuseet i København, hvor temaet er datateknologiens dækning af søfarten nu og i fremtiden. Der er sågar frokost og "Drinks Reception" - og der står ikke noget om, at det koster noget. Sikke da en indbydelse!


Men jeg har nu ikke tænkt mig at deltage. Jeg anser det ikke for passende, at en sofaskipper som jeg skal tage en plads fra en, der virkelig har en faglig interesse i arrangementet. Men det lyder godtnok spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar