fredag den 8. januar 2016

Her går det godt, Fru Kammerherreinde

Jeg skulle stå for middagsmaden i dag. Det hele var timet og tilrettelagt i bedste Egon Olsen stil: Den pakke indbagt laks, som lå i fryseren, sammen med den pakke lakse snacks, som jeg ikke fik brug for nytårsaften. Jeg havde købt en af Brugsens færdigblandede salater, som jeg ville spæde op med radiser og cherrytomater.

Alt var gjort klar, radiserne og tomaterne blandet i salaten, dressing mikset sammen af fraiche, yoghurt, tomat pure og ørredrogn, ovnen var tændt. Så skulle jeg finde de indbagte laks - men de lå i hvert fald ikke i en af vore to frysere. Nå pyt, vi måtte nøjes med snacksene og salaten. Snacksene kom i et ildfast fad og i ovnen i 25 minutter. Men måske man skulle have fulgt anvisningen på pakken og lagt dem på bagepapir (det gjorde jeg nytårsaften), for de var overhovedet ikke sprøde, men tværtimod blege og slatne. Vi tog så en skive rugbrød lidt senere.

Belært af middagens hændelse tømte jeg senere begge frysere, lavede en up-to-date liste over indholdet, og proppede derefter det hele tilbage i fryserne. På computeren lavede jeg en ny liste over indholdet i fryserne. Den ville jeg printe ud, men jeg blev mødt af et lille vindue, der fortalte, at der ikke var mere blæk i patronerne. Heldigvis købte jeg i sin tid et sæt patroner sammen med printeren, så jeg satte de nye i og så kunne listen printes ud.

♫ Bortset fra det, Fru Kammerherreinde, så går det godt, så går det godt ♫

Ingen kommentarer:

Send en kommentar