søndag den 25. september 2016

50 år - ak ja!

I dag er det nøjagtigt 50 år siden, at min søster Bente og jeg blev konfirmeret ved pastor Otto Paludan i Sankt Johannes Kirke i Aarhus. Dengang var der konfirmationer både forår og efterår.


For Bentes vedkommende var det et halvt eller et helt år for tidligt, så hun var den eneste fra sin klasse, der blev konfirmeret på det tidspunkt. Det var hun nok lidt træt af, men til gengæld kunne hun så holde blå mandag sammen med mig og senere sammen med sine klassekammerater - hvis ikke skolen forlangte, at hun skulle møde i klassen som den eneste.

På billedet står Bente ved siden af mig, ved siden af hende står hendes klassekammerat Anni. Damen nederst til venstre er min elskede farmor, Mathilde.



Jeg har desværre ikke kunnet finde et billede af pastor Paludan, men som jeg husker ham, lignede han Doktor Lieberkind fra "Alt om dyr" i fjernsynet. Og ham har jeg et billede af.



Som børn så vi altid "Alt om dyr" og også "Internationalt Landbrugsmagasin" med Poul Jørgensen. Ja, det var dengang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar