onsdag den 5. oktober 2016

Aarhus i årtier

Den første bog i en ny serie "Århus i årtier" udkom forleden. Den omhandler 50'erne og har været en del omtalt, blandt andet på Facebook. Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ville vente med at investere til bogen om 60'erne udkommer til sommer, da jeg nok alligevel ikke husker så meget fra 50'erne. Men et godt tilbud med lidt procenter i rabat gjorde, at jeg ombestemte mig og købte bogen. Den kom med posten i dag.




Jeg havde helt ret - jeg husker ikke så meget fra 50'erne, dog lige bortset fra Amerika-lineren "Stockholm", hestevogne, Triangel og Volvo trambusser, sporvogne, isvintre, udvidelser af havnen, opsætning af telefonbokse, de første selvbetjeningsbutikker, børnene legede med hinanden på gaden (og der var mange af dem), børnehaver, danseskole, man samledes og så fjernsyn hos de få der havde et, Zoologisk Have, AGF-træneren Géza Toldi, gennemlysning for at se om man havde tuberkulose, bad på køkkengulvet i en zinkbalje, Onkel Evald, hvide mælkeflasker, dyrskuer, seksdagsløb med Kay Werner og Evan Klamer samt et par hundrede ting mere fra bogen.







Så en dejlig bog med virkelig mange gode billeder fra den tid. Jeg glæder mig til bogen om 60'erne udkommer til sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar