onsdag den 19. oktober 2016

Tur til Gammel Estrup

For at par uger siden ringede Britta og Niels og spurgte, om vi havde lyst til at tage med på en tur til museerne på Gammel Estrup. Det havde vi da, ingen af os har været der før, og jeg blev ret overrasket over, hvor meget der er at se.

Vi startede på Herregårdsmuseet, hvor køkkenet var det første, vi så. Derefter var vi rundt på museet og så tårnværelser, dagligstuer, spisestuer og børneværelset.






Og så siger Susanne, at jeg har mange bøger. Dem på billedet er måske 10 % af, hvad herremanden havde.




Så gik turen til "Den Gamle Stald", hvor vi nød et kæmpemæssigt stjerneskud; Niels og jeg med en Thor Classic øl til. Det er næsten 100 år siden, at jeg sidst har smagt en Thor øl, som i mine unge dage var en af mine favoritter.



På Landbrugsmuseet var der virkelig meget at se med redskaber, traktorer, mejeridrift og den gamle smedje.






I gården stod denne traktor og tøffede


På vejen hjem var vi et smut i Brugtvare Terminalen i Viby, hvor der kom nogle nye brugte biler med hjem til børnebørnenes kasse.

Britta og Susanne kørte til Viby og købte sandwiches til aftensmad, og da de var spist, satte Britta og Niels kursen mod Vestjylland.

Se alle dagens billeder i dette Flickr album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar