fredag den 7. oktober 2016

Logbogen

I dag var det nye nummer af Logbogen med posten. Denne gang hurtigt; jeg sendte filen til trykkeren mandag formiddag.

Nummeret er på 28 sider - anden gang, jeg har produceret så stort et blad. Og så er der endda to indlæg, som er skubbet videre til næste nummer, som skal udkomme i januar.


Denne gang er der indkaldelse til den årlige generalforsamling, nyt fra Fonden Jakob og fra søfartsmuseet, lidt billeder fra turen til Thyborøn i september, mindeord om en af selskabets stiftere, et indlæg om de første rangermaskiner på Aarhus havn, en sød lille beretning om to Georg Stage-drenges gensyn efter 58 år, et indlæg om nogle af skibene bygget på Århus Flydedok, selv har jeg et indlæg om ØK-skibet "Andorra", der er klip fra havnebladet årgang 1966 samt omtale af to bogudgivelser. 

Indlægget om rangermaskinerne har jeg kunnet følge op med et af de billeder jeg tog, da jeg besøgte jernbanemuseet i Odense i august.







Jeg mener selv at kunne være tilfreds med resultatet, men blev dog lidt stolt, da trykkeren sagde "Så er vi klar med et nyt og flot nummer af Logbogen". Men der ligger altså også nogle timers arbejde i sådan et blad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar