tirsdag den 18. juli 2017

Besøg på søfartsmuseet

Jeg var på søfartsmuseet i dag for at aflevere det skilt, jeg købte forrige weekend, hente ekstra numre af Logbogen samt få overført en del nye billeder til brug på hjemmesidens faste indslag "Ugens Foto".

Der kom faktisk tre gæster, mens jeg var der, og de var rundt og se de aktuelle udstillinger, blandt andet "Aarhus på søkortet", hvor denne gamle skrivemaskine står. 




Læg mærke til den lange valse. Jeg har selv skrevet masser af ladningsmanifester på sådan en, den var dog lidt nyere end denne.

Billederne til hjemmesiden stammer fra en mangeårig medarbejder hos mæglerfirmaet J. Gotfred Jensen A/S og er stort set alle fra samme periode, som jeg selv arbejdede på havnen. Her et par eksempler på billederne.




Mange situationer og stemninger genkender jeg. Selvom det ikke er de samme skibe og søfolk, så har vi trodset de samme snestorme og vinternætter, kæmpet mod de samme foderstofbisser, været udfordret af "Kul-Holger", arbejdet sammen med de samme lodser, bådmænd og havnearbejdere samt drukket de samme whisky-mærker om bord på hver vores skibe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar