torsdag den 14. juni 2018

Visens Skib

I en af gratisaviserne havde jeg set, at Visens Skib i dag havde kastet anker og optrådte i Musikhuset i Aarhus.



Jeg har tidligere oplevet Visens Skib et par gange i vores fælleshus, men derudover har Susanne og jeg mødt to af de drivende kræfter, Leni og Niels, da vi holdt ferie på Tunø i 1998. Det vil føre for vidt at komme ind på den oplevelse her.

Arrangementet startede klokken 15 og var gratis. Besætningen fremførte et meget blandet repertoire - mange egne numre samt numre af blandt andre Anne Dorthe Michelsen, Lars Lilholt og Sebastian, men mest numre, som ikke er de mest kendte.





Titler som "Fuglene letter mod vinden", "Sig du ka' li' mig", "Mænd er pigers bedste legetøj", "Café Det Røde Hjerte", "Lykkelig mandag", "Lise Larsen", "En geisha fra Jap", "En ko er en ko til den dør", "Gummisko", "Så ond er jeg", "Held og lykke" og ikke mindst Niels' egen "Min kat kom hjem den næste dag". Et enkelt af numrene med gloser og vendinger, som måske kunne støde sårbare personer.

Det var et rigtig godt arrangement, som blev nydt med en kold fadbamse til.

Visens Skib sejler i det meste af juli og lidt ind i august rundt til en del danske havne og underholder med deres viser - en ny havn hver aften.



Disse arrangementer plejer at tiltrække mange tilhørere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar