onsdag den 6. marts 2019

En ny bog og en ny bog

Søster Bente anbefalede mig bogen om Aarhusbugten, og hende kan man godt lytte til. På Saxo bestilte jeg bogen "Århusbugten - natur og mennesker". Den kom i midten af sidste uge.



Da jeg bladrede i bogen, kunne jeg fornemme, at indholdet ikke helt passede sammen med Bentes beskrivelse, så jeg indså, at det var den forkerte bog, jeg havde bestilt.

Men den er nu ganske god; der er mange interessante artikler, så spildt var det absolut ikke.





Den "rigtige" bog hedder "Livet i og omkring Aarhusbugten" og er noget større.



Den var lidt vanskeligere at finde på nettet, men jeg fandt den hos et antikvariat i Viborg. Jeg modtog bogen i går.

Den bog er lidt mere "poppet" med rigtig mange store og flotte billeder.




Nu er der til nogen dages læsning. I den store bog er der et indslag fra søfartsmuseet og også et indslag fra Tunø. Et af indslagene fra Tunø er en opskrift på Tunøgryde.


Den må jeg prøve at lave en dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar