torsdag den 14. marts 2019

Falck-Gården er solgt

En af mine gamle arbejdspladser, Falck-Gården på Trindsøvej, er nu solgt. Det skriver beredskabsinfo i dag.

Jeg var ansat på vagtcentralen på "Gården" i begge mine Falck-liv, først fra 1989 til 1991, derefter fra 1996 til 1999. Men derudover er jeg kommet der siden Falck overtog matriklen - eller dengang kun en del af den - i 1967. Ofte har jeg tilbragt et par timer der en lørdag eller en søndag, og ofte kørte jeg omkring Trindsøvej om morgenen på vej til arbejde, da jeg arbejdede på havnen og var så heldig at disponere over en firmabil. Gennem årene er det blevet til mange billeder af stationens køretøjer.

Bygningerne er nu solgt til entreprenør A. Enggaard og pensionsselskabet PKA. Det er meningen, at der skal indrettes kontorer og boliger i bygningerne. Falck bliver dog i bygningerne et årstid endnu.

Da Falck overtog de daværende bygningen i 1967, havde de indtil da rummet Århus Kommunes kabelgård. Senere tilkøbte man endnu en grund fra kommunen samt en stor grund fra en automobilforhandler.

Det øverste billede viser Falck-Gården omkring december 1967, det nederste er nyt.





Nu er alle "mine" Falck-adresser enten solgt eller revet ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar