onsdag den 8. maj 2019

Stakkels mand

Jeg var i formiddags hos frisør i Viby. Indehaveren, som er tyrk, har overtaget salonen efter en dame, som vist er blevet syg. Han er nu i fuld gang med at shine det hele op; han vil blandt andet bygge en håndvask ind i en gammel tønde. Det lyder spændende.

Han snakker meget. Mens han klippede mig, spurgte han, hvad jeg går og laver som pensionist. Jeg fortalte, at jeg ofte laver mad, og at jeg i aften skal lave en selvkomponeret ret med kyllingelår, rodfrugter og ris. Han fortalte, at han er medejer af et spisested i Brabrand og gav mig nogle tips til at tilberede kylling. Det blev til en del madsnak, inden han opfordrede til at vi skulle snakke om noget andet. Som han sagde: "Jeg faktisk meget sulten, jeg forst kan spise i aften klokken enogtuvetretten". 




Da jeg var færdig og havde betalt, gav han hånd og ønskede held og lykke med kyllingen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar