søndag den 16. juni 2019

Flotte modeller

Britta og Niels holder weekend i Norge. På vej med færgen fra København til Oslo i fredags sendte Britta mig disse billeder af to skibsmodeller, som - går jeg ud fra - står om bord på det skib, de sejlede med.


Umiddelbart kan jeg nemt identificere det ene skib - det hvide - som "Kong Olav V", bygget 1968. Men for at kunne sætte navn på den anden model, måtte jeg have fat på bogen fra DFDS' 125 års jubilæum.

Mit bedste gæt var, at der er tale om en af de tre Amerika-dampere "Oscar II", "Hellig Olav" eller "United States", men jeg lagde billedet i facebook-gruppen "ex DFDS" i håb om, at nogen der kender modellen.

Der gik ikke mange minutter, før et medlem genkendte modellen som "Hellig Olav" og som sidegevinst lagde et billede op, som viser modellen fra en anden vinkel.

Tak til Britta fordi hun tænkte på mig med billeder af de to modeller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar