onsdag den 19. juni 2019

Maleriet

Dette maleri har jeg arvet efter mine forældre. Det har hængt i mit barndomshjem "altid", eller i hvert fald så længe, jeg kan huske, og jeg er utrolig glad for det.



Så vidt jeg ved, er motivet fra Aarhus Bugt. Den væsentligste årsag til at jeg elsker dette maleri er nok, at det helt omvendt viser den udsigt vi havde, da vi boede i en lille fjerdesals lejlighed på Skovvejen. Derfra havde vi den mest pragtfulde udsigt over bugten; en udsigt, som mange har misundt os.



Maleriet er signeret M. NIELSEN, og jeg har søgt lidt på nettet for at finde frem til maleren og måske nogle andre af hans motiver. Jeg fandt to muligheder: en, der hed Marius Nielsen og en, der hed Marinus Nielsen. Tilfældigvis levede de begge fra 1882 til 1971.

Jeg har absolut ingen planer om at skille mig af med billedet, men er alligevel nysgerrig for, om det kan være noget værd. Jeg har derfor i dag sendt det til online vurdering hos Lauritz.com.

Og det giver helt sig selv, det med at skille sig af med billedet, for Lauritz.com vurderer billedets værdi til at være under de 800 kroner, som er minimum for at man vil tage en vare på auktion. Men for mig er billedet stadig meget værd. Bum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar