mandag den 8. juli 2019

Mimrekort

Jeg har regnet lidt på, om det kan betale sig at få et pensionistkort til busserne i stedet for at anvende rejsekortet. Jeg sammenlignede med juni måned og fandt ud af, at for de ture, jeg har kørt udenfor myldretiderne, kunne jeg have sparet næsten 150 kroner - måske, for nogle ture med rejsekortet ville måske koste lidt mere med et mindre forbrug.

Jeg valgte at investere i et pensionistkort, som gælder til hele Aarhus Kommune udenfor myldretiderne. Det koster 180 kroner for 30 dage (= seks kroner om dagen). Derfor rejste jeg i dag til Aarhus og købte kortet hos Midttrafik på rutebilstationen.

Så nu skal jeg huske at køre udenfor myldretiderne, når det kan lade sig gøre, samt huske at glemme at stemple mit rejsekort. Rejsekortet beholder jeg naturligvis og bruger det som betaling til ture udenfor myldretiderne og udenfor Aarhus Kommune.

Det tog kun to-tre minutter at få udstedt kortet. På vej til bussen nåede jeg - på afstand - at få et billede af denne flotte Citroën 2CV.



Turen hjem med 1Aeren var betalt med det nye kort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar