lørdag den 20. juli 2019

Første mand på månen

I aften klokken 21:17 er det nøjagtigt 50 år siden, at mennesket for første gang betrådte månen. Der er sidenhen opstået tvivl om, hvorvidt det hele var snyd og bedrag, men dengang var det naturligvis en sensation.



"That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind"  (Det er kun et lille skridt for mennesket, men et kæmpespring for menneskeheden). Manden hed Neil Armstrong.

Det blev transmitteret direkte på TV. Jeg husker det ikke, fordi jeg så det, men faktisk fordi jeg ikke så det.


Vi - mine forældre, søskende og jeg - holdt ferie i Falcks sommerhus ved Ajstrup Strand. 




Genboerne, "Holle" og hans kone Maja, førte tilsyn med Falck-huset, og da han og far var kolleger, snakkede de selvfølgelig ofte sammen.

De havde fjernsyn i sommerhuset, det havde vi ikke.


Maja tilbød os, at vi gerne måtte kommer derover om aftenen og se månelandingen, men næh, nej: "Det kan man ikke!" var den besked, mor gav os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar