lørdag den 7. december 2019

John

"John - en hyldestkoncert til John Mogensen" var titlen på TV2 Charlies julekalendergave i aften. Susanne havde spottet den og syntes, at den skulle vi se den. Det gjorde vi, og det fortrød vi ikke. Koncerten var optaget i Det Kongelige Teater.

Det var naturligvis Rasmus Bjerg, som udbragte hyldesten til John Mogensen, og det gjorde han på fornemste vis - nøjagtigt som i filmen "Så længe jeg lever", som vi så i biografen sidste år.


Udover mange kendte og nogle få knapt så kendte numre - som f.eks. "Kom hjem igen" - gav han også Four Jacks numrene "Mandalay" (en af mine absolutte favoritter) og "Oh Marie jeg vil hjem til dig".


Jeg har aldrig været i Det Kongelige, men jeg tvivler på, at der før har været en forestilling, hvor publikum har danset og rocket, som tilfældet var her. Rasmus Bjerg gav udtryk for, at han var imponeret over publikums reaktion, og han havde været lidt nervøs for, om de mange "altankasser" kunne holde til presset.


Koncerten har været opført i Musikhuset i Aarhus i marts i år - men hvis den kommer igen, så kommer vi!

Sidste nummer var - absolut ikke overraskende - "Så længe jeg lever", og ekstranummeret var den sang, som John Mogensen skrev to dage før sin død. Den blev aldrig udgivet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar