tirsdag den 18. august 2020

På bytur med fruen

For en uges tid siden lovede jeg fruen en frokost en dag i hendes ferie. Det blev i dag, hvor hun kombinerede frokosten med indkøb af en fødselsdagsgave, medicin, en ny telefon (den gamle var slidt op), en "sutteflaske" og et par andre fornødenheder.

Jeg havde bestilt bord og stole på Peter Gift, hvor Susanne nød et stjerneskud, jeg selv en sildemad og en hakkebøf med spejlæg m.v. Jeg havde taget et par blade med til tjeneren Bill, som er tidligere sømand, men vi fik at vide, at han er gået på pension.




Mens vi spiste, satte det ind med regn. Tiltrængt, men hvorfor lige når vi skulle ud i den? Det var dog ikke så slemt, da vi gik til Banegårdspladsen. Det var tydeligt, at regnen var kommet bag på mange, men enkelte havde dog været så fornuftige at tage en paraply med hjemmefra.



Den eneste bygning, som ikke blev våd, var vist rådhustårnet. Nu er det hele pakket ind i plastic; man kan ikke engang se uret.


Hos Arkade Gartneren købte jeg en pose ærter. Den deler vi nok som natmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar