onsdag den 20. april 2016

Havnebilleder

Mandag i sidste uge udkom bogen "Havnebilleder - 200 billeder af Aarhus Havn 1845-2016". Jeg havde forinden bestilt den hos saxo.dk, og på udgivelsesdagen kom der en mail, at bogen var sendt. Et par dage senere beklagede man, at den ikke var sendt alligevel. Så skete der ikke rigtig mere, og efter at have rykket fik jeg besked, at man havde sendt bogen til en forkert modtager, men nu var en ny på vej. Den kom i går.




Det er en flot bog med mange dejlige billeder. Mest spændende er selvfølgelig billederne fra før og fra min tid på havnen. 







En del af billederne sidst i bogen kunne jeg godt have undværet; dem kunne man have udgivet i en selvstændig bog med titlen "Man gjorde en havn fortræd".

2 kommentarer:

  1. Det er godt at høre, at du synes om min bog. Det har været rigtigt spændende at grave de 200 billeder frem fra et langt tidsspænd, hvor havnen har udviklet og forandret sig. Selvom du synes, at billederne af "da man gjorde en havn fortræd" kunne udelades, synes jeg nu, at den historie også er vigtigt at få med. Især er det vigtigt at fortælle om debatten og sammenstødene, når nyt møder gammelt på havnen. Fra bogen kan her nævnes omtale af debatmødet i havnearbejdernes varmestue og presset på, hvor Havnens Perle skal være. Ærgerligt at høre at du havde problemer med at modtage bogen. Det lyder til, at Saxo har klumret i det. Med venlig hilsen Kristian Buhl Thomsen (bogens forfatter).

    SvarSlet
  2. Hej Kristian
    Tak for din hilsen.
    Jeg har endvidere kort omtalt bogen (inden udgivelsen) i det lille blad Logbogen, som jeg redigerer for Aarhus Søhistoriske Selskab. I næste nummer (juli) har jeg til hensigt at vise de samme opslag som her i bloggen og gøre lidt yderligere reklame for bogen.
    Venlig hilsen / Ole Ryolf

    SvarSlet