lørdag den 27. august 2016

Åben Havn

Som tidligere år havde Aarhus Havn arrangeret "Åben Havn" på Mellemarmen. Det var meningen, at vi skulle have været barnepiger for Mortens drenge og de to ældste skulle have været med mig dernede, men Susanne fik det skidt i går, så det måtte aflyses. Jeg valgte dog at tage alene på havnen i dag.

Der var mange ting at se - de fleste "drengeting", men der var noget for alle børn i alle aldre.

Det første jeg så, var slæbebåden "Jakob" bakke ud med 33 passagerer, hvilket er max. kapacitet. Både "Jakob" og yachten "Mette Emilie" sejlede havnerundfarter med afgang cirka hver halve time.




Som sædvanlig var Århus Brandvæsen tilstede med mange køretøjer.


Anco Trans var der med en sidelæsser, eller var det en endelæsser?



Jeg hilste naturligvis på gutterne fra Aarhus Søfarts Museum, som viste effekter og billeder fra museets samlinger.



Fiskehandler Clausen var der med en stor stand og solgte forskellige lækkerier fra havet. Jeg turde ikke satse på, at de kunne holde sig, til jeg kom hjem, så jeg må besøge Clausen en anden god gang.



Forskningsskibet "Aurora" havde åbent skib, hvor man kunne se lidt af de ting, der arbejdes med, blandt andet opsamling og forarbejdning af tang, så det kan bruges som menneskeføde.


Marinehjemmeværnet sørgede for sømandsmusikken.


SKATs narkohunde viste deres kunnen og stillede velvilligt op til klap og kæl i pauserne.


På vejen hjem købte jeg ind i Føtex i Viby til vores aftensmad, pølser og kartoffelsalat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar