fredag den 7. april 2017

Tur til Silkeborg

Min tidligere kollega Bo har tidligere lånt et fotoalbum af min ven Torben fra Rønde. Det skete, da Bo og jeg besøgte Torben i Rønde og efterfølgende så jernbanemuseet i Ryomgaard. Vi aftalte, at når Torben skulle have sit album tilbage, skulle det ske ved et besøg hos Bo i Silkeborg. Det blev i dag.

Torben hentede mig ved 10-tiden, og efter at have kørt den kønne vej til Silkeborg var vi hos Bo og fru Nina lidt før klokken 11. Nina servede højt belagt smørrebrød for os sammen med en øl eller en vand. Der var så meget smørrebrød, at jeg nok ved, hvad Nina og Bo skal have til aften.

Efter maden kørte vi til den nye brandstation i Silkeborg, hvor Bo havde aftalt, at vi kunne komme på besøg klokken 13. Det blev til et hyggeligt besøg med præsentation af mange af bilerne og en god snak om Midtjysk Brand & Redning, som udgøres af brandvæsenerne i Viborg og Silkkeborg samt en række mindre stationer i blandt andet Kjellerup og Bjerringbro.

Vi fik en del af bilerne kørt frem til fotografering.






Efter et par timer på brandstationen kørte vi til havnen i Silkeborg, hvor Bo gav en is, som vi nød, mens vi nød den flotte udsigt med turistbådene.




Efter et kort smut tilbage hos Nina kørte Torben og jeg hjemad. Vi gjorde dog en afstikker til Torbens arbejdsplads, busgaragerne og værkstedet på Jegstrupvej, hvor vi hilste på den vagthavende mekaniker samt vagtmesteren, som overvåger busdriften. 



Jeg fik mulighed for at se de forskellige computerprogrammer, hvor man kan se hvor alle busser befinder sig, hvem der er chauffør, hvor hurtigt de kører - og alt muligt andet.

Se alle billederne fra brandstationen i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar