søndag den 21. januar 2018

Logbogen

Årets første nummer af Logbogen er sendt til medlemmerne af Aarhus Søhistoriske Selskab. Nogle har modtaget bladet, andre (bl.a. mig) har ikke.

Jeg får altid en bunke redaktør-eksemplarer, så jeg kan reklamere lidt for Selskabet. Normalt henter jeg dem på søfartsmuseet, men denne gang blev det i Ridehuset, hvor museet i dag deltager i den officielle åbning af Europæisk Frivillighovedstad 2018. Ialt 93 foreninger og andet godtfolk har hver en meget meget lille stand i Ridehuset, hvor pladsen er meget meget trang. 





Jeg var der først på eftermiddagen, og da var der allerede mange mange mennesker.


Logbogen er også denne gang på 28 sider, og der er skubbet to pæne indlæg til kommende numre.

På forsiden har jeg valgt at sætte et billede af coasteren "Samka", og i bladet omtaler jeg den nye bog om skibet. Desværre var der ikke plads til at bringe nogle af mine billeder fra mit besøg om bord i december.


 

I bladet er der indbydelse til Captains Dinner i marts samt de faste indlæg fra søfartsmuseet og bugserbåden "Jakob". 



Derudover er der endnu et afsnit af Kaare Kristensens beretning om sit liv til søs, en beretning fra 1898 om galeasen "Kvik"s rejse fra Norrkjøbing til Aarhus, en beretning om coasteren "Tobitraders" næsten-forlis i 1969 samt en omtale af, at isbryderen "Elbjørn" formentlig er reddet og kan fortsætte som restaurationsskib i Aalborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar