søndag den 14. januar 2018

Wienerekspressen

På facebook så jeg, at Sankt Johannes Kirke indbød til nytårskoncert med ensemblet Wienerekspressen. Det lød som om det kunne være godt, så vi aftalte at overvære koncerten. Jeg spurgte Bente, om hun ville med. Det ville hun gerne.

Både Bente og jeg er konfirmeret i kirken og Bente blev gift der. I vores skoleår var vi hvert år til juleafslutning i kirken den sidste lørdag før jul.

Susanne droppede dog koncerten, da hun stadig er noget træt ovenpå et mindre insulinchok i sidste uge. Men Bente jeg jeg mødtes i bussen og var der - som anbefalet - i god tid. Faktisk som de første udover musikerne, som stod og øvede, da vi kom.

Jeg spurgte om lov til at tage et billede. Det var i orden, selvom den ene af pigerne gjorde opmærksom på, at de var "i civil". 


Men godt jeg fik det billede, for der blev desværre ikke mulighed for flere.

Der var ikke kun wienermusik på programmet, men også musik af komponister fra Tyskland, Spanien, England og lille Danmark. Det var en pragtfuld koncert, absolut turen og de 50 kroner værd.

Det var hundekoldt, da vi tog hjem, men vi var enige om, at det var en oplevelse, og de kommer igen til næste år...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar