onsdag den 24. januar 2018

Tur med letbanen

I dag nossede jeg mig endelig sammen til at tage en tur med letbanen. Det blev fra Aarhus H til Skejby og retur med samme tog til Nørreport. Der var ikke mange med toget sådan en onsdag formiddag.





Den første strækning langs den tidligere havn til Nørreport går ikke så hurtigt, og vognsættet knager noget i kurverne. Men så kommer der fart på opad Randersvej.



Hvis jeg skal finde noget at klage over, så må det være det lave antal af stop-knapper samt manglende ur i toget. Komforten kan på ingen måde sammenlignes med busserne.

Jeg stod af toget ved Nørreport og tog et par billeder af de næste tog.



Bare i de 10-12 minutter jeg stod der, krydsede mange fodgængere sporene. Jeg er bange for, at en dag i usigtbart vejr, så....




På det sidste billede ser det  ud som om lokoføreren - eller hvad han nu kaldes - sidder i den forkerte ende af toget. Forklaringen er, at man i en periode kører med to lokoførere, og en af dem opholder sig tilsyneladende i det bageste styrehus.

Se alle dagens billeder i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar