fredag den 20. april 2018

Det første billede

Alle, som kender mig bare en lille smule, kan godt regne ud, at jeg ikke skriver om mit første billede. Det gør jeg dog lidt alligevel, for jeg viser her det første billede, taget med mit nye mini-kamera.


Billedet viser mine radiser, som jeg såede i mandags og nu så småt er begyndt at spire. Jeg har også sået persille og purløg. Jeg beder til Vorherre, at det hele må blive til noget.

Hvorfor har jeg så købt nyt kamera? Jeg har i 11-12 år haft et lille Fuji kamera, som kan være i en jakkelomme. Det har jeg stort set altid med mig. Det kan ikke så meget som mit store Sony kamera, men tager dog udmærkede billeder. Eller rettere tog, for på det sidste har jeg haft problemer med at lade det op. Mange gange kunne jeg kun tage fem-seks billeder på en opladning, og det holder jo ikke. Til slut kunne jeg kun tænde kameraet, hvorefter det straks slukkede sig selv.

Jeg kontaktede Mimosa Foto på Store Torv, som tilbød at tjekke batteriet. Trods kameraets alder kunne et nyt batteri skaffes. Jeg besøgte Mimosa i dag, hvor den flinke fotohandler konstaterede, at batteriet ikke fejlede noget, så det måtte være kameraet, det var galt med. Fotohandleren var derefter så flink at sælge mig et Canon SX710HS med 20,3 megapixels og 30 x optical zoom. Det passer også i en lomme, selvom det er lidt større en Fuji'et. Så nu bliver det min trofaste følgesvend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar