søndag den 15. april 2018

På besøg hos Tante Edith

Tante Edith er den sidste, der er tilbage af den generation, der udgjorde min mor, hendes søskende og deres koner/mænd. Hun var gift med min onkel Erik, som døde for mange år siden. Vi har jævnlig kontakt med Ediths ene datter, Eva, som altså er min kusine.

Edith flyttede for kort tid siden på plejehjem i Hinnerup efter at have boet i omkring 70 år i sit lille hus i Haar, to kilometer nord for Hinnerup. 


I dag var vi med Eva i Hinnerup for at besøge Edith på plejehjemmet "Hinneruplund". Det var et kort, men hyggeligt besøg, og det var rart at se, at Edith nu er i trygge omgivelser og får den pleje, som hun har behov for. Hun fylder 95 år til sommer.




Efter besøget hos Edith var vi omkring huset i Haar, som nu er solgt. Vi hilste kort på nabokonen, inden vi satte kursen hjemad, hvor Eva havde forberedt gullasch og kartoffelmos.



Hos Eva lånte jeg det lille hæfte "Arbejderbevægelse på landet - Hinnerup Kommune" fra 1987.



I hæftet er både min mormor og min morfar (som vi dog altid har kaldt Bedstefar) vist i hver sin sammenhæng. Mormor midt i forreste række


og Bedstefar som nummer to i anden række - selvom billedet er fra 1939, kan jeg sagtens kende ham. Han ser ud, som jeg husker ham, typisk med den lille hue.


Jeg læser lidt videre i hæftet, inden Eva selvfølgelig skal have det tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar