fredag den 21. september 2018

Bedsteforældredag hos Marius

Marius' børnehave havde inviteret til bedsteforældredag. Farmoren var desværre arbejdsramt, så farfaren tog alene derop.

Det gik med fuld fart med at vise alle tingene. Der var guldgravning, tegning, dans og forskelligt legetøj.






På grund af stormen måtte man ikke benytte legepladsen, så pladsen indendørs var lidt trang, men det gik fint. Til slut var der kaffe og kage i kælderen. 

Inden besøget i børnehaven spiste jeg frokost sammen med Kenneth og Christina, og jeg så, hvor langt de er kommet med ombygningen af deres køkken og stue. Under dørkpladen til brændeovnen havde de fundet nogle Jylland-Posten'er fra 31. december 1978. Heri var der to ting, som jeg fint kan huske. Den ene var snestormen omkring nytår 1978/79. 




Den anden var store annoncer for at tegne anparter i skibe og containere - sidste frist!



Der er sikkert mange, som ville ændre deres beslutning om at tegne disse anparter, hvis de kunne skrue tiden tilbage til 31. december 1978.

Marius skal være på ferie hos os til på søndag, så han og jeg fulgtes hjem i toget. Han faldt i søvn omkring Hinnerup, men var vågen på vej hjem i bussen, hvor han snakkede meget. Jeg påtalte, at han snakker meget, hvortil han svarede: Det ved jeg godt, men jeg elsker at snakke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar