søndag den 30. september 2018

Kærlig Hilsen Farmor

Hvordan kom jeg lige i tanker om denne bog og hvordan jeg fik den? Det ved jeg ikke. Men sådan var det altså i aftes.

Til min 18 års fødselsdag i 1969 ønskede jeg mig Kaj Lunds bog "De sejlførende skoleskibe". Jeg havde set den i vinduet hos en lille boghandler i Frederiks Allé, tæt på Schleppegrellsgade, hvor min farmor boede. En dag, hvor jeg var på besøg hos Farmor, fortalte jeg hende om mit ønske, og hun gav mig penge til at smutte til boghandleren og købe bogen. Farmor ville efterfølgende bede min farbror Ejvind skrive en hilsen i bogen, men der protesterede jeg - jeg ville gerne have Farmor til selv at skrive en hilsen til mig. Det var hun ikke meget for: "min skrift er ikke så pæn" og så videre, men jeg fik hende overtalt til selv at skrive sin hilsen til mig.





Og i dag er jeg utroligt glad for bogen, men endnu mere for Farmors hilsen. Det var sådan set bare det, jeg ville sige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar