søndag den 7. oktober 2018

Hvad en skotøjsæske kan gemme


 I går besøgte vi min kusine Eva i Viby. Som altid hyggeligt, og som altid kom vi til at tale om familie, især vore fælles bedsteforældre (mine morforældre, Evas farforældre). Jeg nævnte for Eva, at der findes et billede af vore bedster sammen med deres børn og svigerbørn. Det billede kendte Eva ikke, så i aftes scannede jeg det ind og sendte det til hende.



Udover billedet med børn og svigerbørn er der et billede, hvor kun børnene er med.



Der var oprindeligt 13 søskende, men min mor havde en dødfødt tvilling, så kun 12 levende. En bror døde som 12-årig, da min mor var spæd, så 11 blev der til fotograferingen, som kan være taget i forbindelse med mine morforældres guldbryllup i 1956, uden at jeg er sikker.

Men der dukkede flere gamle billeder op, som nu skal scannes ind og studeres nærmere. Der er desværre ikke skrevet navne eller årstal på bagsiden af billederne, så der bliver lidt gætteri, men helt sikkert også et par sjove og spændende timer med at granske billederne.

Og der er vist en skotøjsæske mere med billeder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar