mandag den 15. april 2019

Kontrol på Silkeborg Sygehus

Da jeg i januar var til undersøgelse på Silkeborg Sygehus, blev jeg inviteret til en kontrol, som skulle foregå tre måneder efter den første undersøgelse. Det tilbud sagde jeg ja tak til, det blev i dag klokken 0750.



Om lægen dengang har udtrykt sig forkert, eller om jeg har misforstået det forkert, finder jeg nok aldrig ud af, men den flinke sygeplejerske Birthe fortalte mig i dag, at jeg det første år skal til kontrol i Silkeborg hver tredje måned, derefter hvert halve år hos min egen læge.

Sådan bliver det, og jeg skal derud igen i juli måned.

Ved kontrollen i dag var puls og hjerterytme efter bogen, men blodtrykket en smule for højt. Det holder vi nu øje med, og måske skal der reguleres i min medicin. Både Birthe og jeg selv var tilfreds med, at jeg havde tabt mig.

I dag havde jeg det altså glimrende, men i fredags og lørdags havde jeg det flimrende (hjerteflimmer). Jeg spurgte, om flimmeren kan være skyld i, at jeg har pådraget mig lussingesyge. Det er ikke tilfældet, men faktisk omvendt. Infektionen i kroppen har bevirket flimmeren. Nu er flimmeren væk, men lussingesygen er der stadig. Den kan og skal ikke behandles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar