tirsdag den 9. april 2019

Tankeoverførsel?

I går morges skrev jeg på Facebook lidt sammen med en tidligere klassekammerat, Keld. Vi gik i klasse sammen i fem år. Efter femte klasse blev vi delt op i en almen linie og en boglig linie. Keld kom i almen, jeg i boglig, så derefter var det begrænset, hvor meget vi så hinanden. Nu deler vi de samme interesser på Facebook, blandt andet vores skole samt gamle Århus-billeder.

Et af mine indlæg på skolesiden udviklede sig til lidt mere end det oprindelige emne, og det mundede - kort fortalt - ud i, at Keld skrev, at det kunne være sjovt at mødes med de gamle klassekammerater. I år er det 60 år siden, vi begyndte i 1. C på Finsensgades Skole.




Billedet er fra femte klasse. Det er Keld helt til venstre i bageste række, hvor han står ved siden af vores regnelærer, Børge Skovlund Larsen.

Under en time senere modtog jeg en mail fra en anden klassekammerat, Marianne, som sammen med Jette planlægger at vi skal mødes til sommer i anledning af, at det er 50 år siden, vi forlod skolen. Vi mødtes for ti år siden til en kanonhyggelig aften, så jeg meldte mig straks som deltager.


Jeg fortalte Marianne om Kelds interesse, og hun mente, at det ville være fint denne gang at medtage nogle af de elever, vi skiltes fra efter femte klasse.

Behøver jeg at sige, at Keld nu er helt oppe at køre og glæder sig helt vildt. Og det gør jeg såmænd også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar