lørdag den 21. juni 2014

Risi e bisi

Risi e bisi er en risotto-ret med ris (risi) og ærter (bisi), løg og fennikel. Opskriften er fra programmet "Spise med Price", en af de dage, hvor brødrene var i Italien. Jeg har gemt den til nu, hvor man kan få friske ærter.

Da jeg startede, så det hele lidt mystisk ud, også selvom jeg fulgte opskriften til punkt og prikke. Men stille og roligt tog det hele form, og det endte med en ret, som smagte aldeles udmærket og som jeg gerne laver igen en anden dag.


Jeg var tæt på at mangle ærter. På torvet havde jeg købt to kilo, i håb om, at der var nok til denne ret samt til lidt fråds. Der blev meget lidt til fråds, men så har jeg målestoksforholdet til næste gang, jeg laver retten.

Se brødnene Prices opskrift på dette link.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar