onsdag den 11. juni 2014

RYOLF MAERSK

Jeg har længe ønsket at få sat et navn på det Legoskib, som jeg fik af Kenneth, Christina og børnene, da Susanne og jeg holdt fælles fødselsdag i juli 2012. Egentlig har jeg hele tiden kaldt Skibet RYOLF MÆRSK, men der har ikke fysisk været sat navn på det. Merete på vagtcentralen i Skejby har forsøgt, min svigerinde Hanne var et håb, men det gik ikke sådan. Nu lykkedes det, Britta har anskaffet en ny Dymoskriver og sendt mig mærker med navne.

Desværre kan Brittas Dymoskriver ikke skrive Æ, så hvis jeg skal følge Maersks navneskik, måtte jeg kalde det MAERSK RYOLF. Navneskikken er sådan, at skibe under dansk flag hedder XXX MÆRSK, mens skibe under andre flag hedder MAERSK XXX.


Jeg har dog valgt at trodse Rederiets skik og kalde skibet RYOLF MAERSK med hjemsted Hasselager.



Hvis der kommer for mange protester fra Esplanaden, vil jeg overveje at ændre det. Men også kun overveje. Jeg har mærker med MAERSK RYOLF gemt i en skuffe...

Jeg lagde et par billeder ud på Facebook, og Per foreslog mig at dele et af dem med Maersk Lines Facebook-gruppe. Det gjorde jeg så.


Nu må vi se, hvad der eventuelt sker.

Navngivningen kom meget passende inden skibet i morgen måske kan risikere at skulle fotograferes. I hvilken forbindelse vil jeg først afsløre i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar